Wyniki wyszukiwania

Artykuły

Pieniądze i opłaty podczas podróży po Europie

Data publikacji: 2013-10-11 11:21
Euro jest już w obiegu w 17 krajach Unii . Są to: Austria , Belgia , Cypr , Estonia , Finlandia , Francja , Grecja , Hiszpania , Holandia , Irlandia , Luksemburg , Malta , Niemcy , Portugalia , Słowacja , Słowenia i Włochy . Dowiedz się więcej o euro, o tym, które kraje używają wspólnej waluty, oraz jaki jest kurs wymiany.

Własności impregnatów do tkanin

Data publikacji: 2013-10-03 12:27
Wybierając się w daleką wyprawę , warto zadbać o odzież i obuwie , które będzie nas chronić przed deszczem i chłodem. Pomogą nam w tym impregnaty, których obecnie na rynku jest dość duży wybór.

Zajawka na wyjazdy z Eh School!

Data publikacji: 2013-06-03 14:06
W zeszłym sezonie latem odwiedziliśmy znaną miejscówkę we Francji - Les2Alpes.

Egipt ? El Gouna

Data publikacji: 2012-08-03 14:46
El Gouna to niezwykłe miasteczko wybudowane od podstaw na pustyni. Zostało one zaprojektowane przez twórcę Euro Disneylenadu. Często nazywane jest ?Małą Wenecja Morza Czerwonego?, gdyż cały kurort poprzecinany jest kanałami z morską wod. Hotele natomiast są położone są na archipelagu wysepek połączonych ze sobą siecią mostków. Miejscowość ta przyciąga wiele turystów. Doskonale odnajdą się tutaj windsurferzy, kitesurferzy oraz oczywiście wielbiciele żeglowania i nurkowania

Artykuł konkursowy: Wyjazd na Kite do Leucate

Data publikacji: 2013-05-21 13:44
Pomysł na wyjazd narodził się we wrześniu,.. siedzieliśmy na zatoce, nie wiało, no i było strasznie zimno. Padło na Leucate, jechaliśmy w zasadzie trochę w ciemno. Co prawda znalazłem opis z wyjazdu na forum, ale niestety trochę mało treściwy co to opisu zamieszkania i miejscówek. Postaram się wszystko opisać to czego mi brakowało. Proszę również jeśli komuś się coś przypomni i nasunie żeby dopisał.

Artykuł konkursowy: Wyprawa motocyklowa Karpaty Ukraina-Rumunia

Data publikacji: 2013-05-21 13:22
Pojechaliśmy we trzech, motorki dr350 dr650 i KTM adv 640. Mieliśmy trochę mało czasu na przygotowania, więc nie zobaczyliśmy wszystkiego co chcieliśmy. Zaopatrzyliśmy się ma w GPS Quest załadowaliśmy mapę Ukrainy i Rumuni. Maciek wysłał nam waypointy z motokarpat2006, trochę nas to rozleniwiło i słabo przygotowaliśmy się z analizą trasy. Stwierdziliśmy, że pojedziemy po waypointach i będzie git. Okazało się że nie do końca . Długość wyjazdu 10 dni. Niestety na tyle km jest to za mało czasu.

Rzecz o śpiworach (Modular Sleeping System)

Data publikacji: 2013-10-21 09:47
Zbliża się zima . Myślę że warto wrzucić coś o śpiworze którego używam od kilku lat.

Artykuł konkursowy: Rejs nurkowy Elba Korsyka

Data publikacji: 2013-05-21 13:54
Nic nie zapowiadało sztormowej pogody na zazwyczaj spokojnym akwenie Morza Śródziemnego – załoga przygotowana na wakacje w pełnym słońcu i „jachting” szybko przekonała się co znaczy prawdziwe żeglarstwo i wiatr, który przyczynił się do okrzyknięcia rejsu: rejsem „bez kompromisów”

Artykuł konkursowy: Gliwice - Wrocław inaczej

Data publikacji: 2013-05-21 13:58
Ludzie pływają po jeziorach, morzach i oceanach. To naturalne – w końcu z tym kojarzą się zwykle rejsy, duży akwen, jacht i żagle. Rzeki są zarezerwowane dla barek transportujących różnego rodzaju artykuły. Jeśli chcemy pojechać z Gliwic do Wrocławia, wsiadamy w auto, wyjeżdżamy na A4 i po 160 km jesteśmy na miejscu. Można jednak INACZEJ…

Piran - Najpiękniejsze z miast Słowenii

Data publikacji: 2013-10-14 09:47
To właśnie podczas panowania weneckiego Piran przeżył rozkwit. To wtedy powstały najpiękniejsze budowle, a dookoła wzniesiono fortyfikacje. Zwłaszcza jeden z domów budzi szczególne zainteresowanie : to czerwony Dom Wenecki .

Książki o survivalu

Data publikacji: 2013-10-29 10:18
Miałem napisać to dawno temu, ale czas jakoś tak szybko umyka. Przypomniałem sobie o tym wpisie bo pracuje nad poważnym projektem który wiąże się z tematem survivalu.

Niecodzienna Fotografia Turystyczna

Data publikacji: 2013-11-14 11:47
Wyjeżdżając na wakacje - letnie czy zimowe, mało który turysta zostawia aparat fotograficzny w domu.

O turystycznych zwyczajach Polaków i obcokrajowców

Data publikacji: 2013-10-08 10:17
Od pewnego czasu można zaobserwować tendencję do wyjazdów Polaków za granicę. Dziś już nikogo nie dziwią wczasy w Egipcie , czy zdobywanie alpejskich szczytów – lubimy  wycieczki zagraniczne   tak samo, jak nasi zachodni sąsiedzi. Ta chęć podróżowania zbliża nas do europejskich sąsiadów, który twierdzą, że kto, jak kto, ale Polak jest wyśmienitym towarzyszem podróży.

Podróżni o ograniczonej mobilności

Data publikacji: 2013-10-31 09:57
Nawet jeżeli Twoja mobilność jest ograniczona, powinieneś mieć możliwość podróżowania samolotem , autokarem czy statkiem tak jak wszyscy.

Jet surfing - deska surfingowa z napędem strumieniowym - kiedy wejdzie do Polski?

Data publikacji: 2013-06-04 00:48
Teraz już nie będzie ci potrzebna motorówka, żeby popływać na wake'u! Wystarczy sama deska z napędem strumieniowym. Jest duża szansa na to, że w te wakacje jet surfing zawita do Polski!

W krainie indyjskiego snu. Delhi dawniej i dziś.

Data publikacji: 2013-10-25 11:48
Indie mają wyjątkowo bogatą historię sięgającą aż XXXI wieku p.n.e. Północna część tego kraju od zawsze była ważna dla imperiów chcących rozszerzać swoje wpływy w głąb półwyspu. Od początku swego istnienia ważnym miejscem na polityczno-społecznej mapie było oczywiście Delhi .

Lwów jakiego nie znałeś wcześniej

Data publikacji: 2013-11-06 11:52
Wybierając się do Lwowa warto wcześnie dowiedzieć się czegoś ciekawego o samym mieście. Ośrodek ten łączy w sobie tradycje wszystkich narodów jakie mieszkały w nim na przestrzeni dziejów tworząc pełną uroku mieszankę mogącą zachwycić nawet najbardziej wymagającego turystę .

Czołówki Petzla

Data publikacji: 2013-10-15 10:35
Jakiś czas temu przymierzałem się do opisania latarek , które używam i polecam. Jednak na jednym z zamkniętych for ubiegł mnie sierżant Skoczek. Jego opis jest tak dokładny i pokrywa się z moimi doświadczeniami, że poprosiłem o możliwość skopiowania jego opisu. Poniżej przedstawiam opis latarek firmy Petzl.

Alpy Julijskie ? Góry przeglądające się w jeziorach

Data publikacji: 2013-10-04 09:53
Choć wiele osób początek listopada uważa za martwy sezon, to warto się wybrać w podróż, nie daleko nas jest mnóstwo  atrakcyjnych  miejsc, które jesienią mienią się pięknymi barwami. Doskonałym przykładem są słoweńskie  Alpy . Jedną z większych miejscowości jest Bled, która położona jest nad jeziorem o tej samej nazwie. Bled oferuje piękne widoki na jezioro, zamek na skale i skaliste  szczyty. W centrum miasta wznoszą się potężne gmachy hoteli. Przy nabrzeżu kołyszą się łódeczki, które zapraszają na przejażdżkę o jeziorze. Wycieczka łodzią kosztuje 12 euro od osoby.

Turystyka i baza noclegowa w górach

Data publikacji: 2013-11-13 10:16
Góry w Polsce są regionem bardzo atrakcyjnym turystycznie i wiele osób jeszcze nie docenia wszystkich możliwości i zasobów jakie oferują nam górskie kurorty.  A naprawdę warto wziąć pod uwagę polskie góry planując swój wypoczynek z rodziną latem, zimą czy w innym okresie roku. Góry w Polsce rozchodzące się na całej szerokości południa naszego kraju stwarzają nam niesamowite możliwości wyboru miejsca, w którym chcielibyśmy spędzić wypoczynek .

debug search time: msec sec