Szkolenie uprawniające do lotów na motoparalotniach (PPGG) (szkolenie)

Masz pytania? Napisz maila: kontakt@escapador.pl

cena od: 2000 PLNTerminy i cenyZadaj pytanie
Miejsce: dolnośląskie / Polska
Nauczenie pilota lub pilota - ucznia latania na motoparalotni. Po zakończeniu szkolenia, szkolony powinien opanować wszystkie elementy związane ze startem , lotem, lądowaniem, sytuacjami niebezpiecznymi oraz lotami nawigacyjnymi. Winien opanować przygotowanie motoparalotni do lotu i obsługę sprzętu, łącznie z oceną jej zdatności oraz listę czynności przedstartowych.

Opis

Szkolenie do lotów na motoparalotniach składa się z trzech części: ?  Szkolenie teoretyczne Szkolenie teoretyczne obejmuje 25 godzin wykładów: - prawo lotnicze - wiedza ogólna o motoparalotni, - osiągi i planowanie lotu - człowiek - możliwości i ograniczenia; - meteorologia; - nawigacja; - procedury operacyjne; - zasady lotu - łączność (jeśli posiada) ?  Szkolenie naziemne praktyczne Szkolenie naziemne praktyczne obejmuje: - przygotowanie motoparalotni do lotu i jej obsługę naziemną, łącznie z oceną jej stanu technicznego; - Przygotowanie operacyjne do lotu łącznie z analizą informacji meteorologicznej. ?  Szkolenie w locie Szkolenie podzielone jest na dwa etapy: - ETAP I - szkolenie wstępne zapoznawcze, 3-4 dni szkoleniowe. - ETAP II - szkolenie zaawansowane do świadectwa kwalifikacji, 7-10 dni szkoleniowych. Uwaga! Czas szkolenia zależy od warunków pogodowych i indywidualnych predyspozycji pilota ETAP I podzielony jest na trzy ćwiczenia: ?    Ćwiczenie 1 - Lot zapoznawczy na motoparalotni dwumiejscowej. Czas 30 min. Lot poprzedzają następujące czynności: - kontrola przedlotowa sprzętu, - montaż przed lotem, - kontrola jednostki napędowej oraz instalacji. ?    Ćwiczenie 2 - 3 loty po około 30 min. Ćwiczenie rozpoczyna się: - nauką kołowania i operacjami na ziemi, łącznie z rozbiegiem - nauką startu, sterowania, wykonywania zakrętów z małym i dużym przechyleniem, kręgów, ósemek, nauką budowania kręgu nad lotniskowego, nauką podejścia do lądowania i lądowania. ?    Ćwiczenie 3 - 5-7 lotów w czasie około 1 godz.. - nauka budowania kręgu, krążenia, podchodzenia do lądowania i lądowania. Ostatnie lądowanie pilot - uczeń wykonuje samodzielnie. Po wykonaniu 7-10 lotów na motoparalotni dwumiejscowej, po około 3 godz. nalotu kandydat jest przygotowany do wykonania pierwszego samodzielnego lotu. ETAP II ?    Ćwiczenie 1 - Lot samodzielny. Czas ok. 30 min. ?    Ćwiczenie 2 - Trening startu, lotu po kręgu i lądowania. 20 lotów w łącznym czasie około 2 godz. ?    Ćwiczenie 3 - Procedury awaryjne. - 10 lotów z instruktorem na procedury awaryjne. Pilot-uczeń musi opanować procedury unikania kolizji oraz procedury awaryjne występujące na skutek awarii sprzętu: - przymusowe lądowanie podczas wstępnej fazy wznoszenia, - przymusowe lądowanie podczas lotu, - przeciągnięcia i wychodzenie z nich, - odejście na drugi krąg na sygnał z ziemi. Uwaga! Pilot-uczeń może przejść do następnego ćwiczenia po zaliczeniu ćwiczenia 3. ?    Ćwiczenie 4 - Loty nawigacyjne w tym 2-3 loty z instruktorem po wyznaczonej trasie oraz nie mniej niż 3 samodzielne przeloty po wyznaczonej trasie na miejsce lądowania oddalone od miejsca startu o co najmniej 15 km. Do ćwiczenia można dopuścić pilota-ucznia który kontroluje stan paliwa w locie. Podczas lotu pilot zwraca szczególną uwagę na innych użytkowników przestrzeni powietrznej oraz przeszkody terenowe. W sumie pilot-uczeń w czasie szkolenia wykonuje nie mniej niż 10 godz. nalotu Ocenę zdolności szkolonego do wykonywania czynności pilota przeprowadza się na podstawie poniższych zadań: - wykonywanie procedur i manewrów mieszczących się w granicach możliwości i ograniczeń danej motoparalotni - realizacji procedur awaryjnych i manewrów awaryjnych mających zastosowanie do danego typu, - pilotowanie motoparalotni w sposób płynny i precyzyjny, - zdolność do dobrej oceny sytuacji, - wykorzystanie przez kandydata wiedzy lotniczej, - wykazanie opanowania sprzętu w taki sposób aby każdy wykonywany manewr był bezpieczny. Dopuszcza się zmniejszenie ilości lotów nawigacyjnych w ćwiczeniu 4 dla pilotów paralotni z napędem posiadających świadectwo kwalifikacji. Szkolenie zakończone jest egzaminem wewnętrznym i wydaniem skierowania na egzamin przed LKE

Warunki uczestnictwa

Szczegóły dotyczące szkolenia oraz terminów podane będą po kontakcie telefonicznym. 





Szkolenie odbywa się na własnym sprzęcie. 

Terminy

Termincenaopis 

Mapa wydarzenia